План навчального проекту



Автор навчального проекту
Ім’я, по-батькові та прізвище
Поставець Лілія Володимирівна
Назва навчального закладу
Зорянський НВК «ЗОШ І-ІІІ ст. – ДНЗ»
Місто, село, район, область
С. Зоря Томаківський район Дніпропетровська обл.
Опис навчального проекту
Назва
Короткостроковий проект «Відсотки у житті людини»
Предмет, навчальна тема
Алгебра, Елементи прикладної математики
Клас (вікова категорія)
9 клас, 14-15 років
Стислий опис
Проблема: учні 6-10 класів мало обізнані щодо застосування відсотків у повсякденному житті та професійній діяльності людини, про що свідчать результати опитування.
Цілі проекту:
Освітні (навчальні):
·         поглибити, розширити й узагальнити відомості про типи задач на відсотки та способи їх розв’язування;
·         спонукати до вивчення математики як прикладної  дисципліни, що формує життєві математичні компетентності;
·          вчити  учнів  застосовувати  математичні знання  на  практиці.
Розвиваючі:
·         розвивати креативне мислення, логіку, увагу, уяву;
·         збудити пізнавальний інтерес до математики;
·         пов'язати навчальну діяльність учнів з професійною діяльністю батьків.
Виховні:
·         виховувати лідерські якості;
·         виховувати почуття колективізму, обов’язку, відповідальності за доручену справу.
Завдання:
1.      З’ясувати:
·         Чи використовує відсотки у своїй роботі бухгалтер, банкір, агроном, лікар, еколог і т.д.?
·         Чи можливе життя домогосподарки без відсотків?
      ·         Які існують типи задач на відсотки?
2.     Представити результати роботи над проектом на блозі.
Основні запитання
Ключове запитання
Чи потрібні знання про відсотки у повсякденному житті, у професійній діяльності людини?
Тематичні запитання
Чи використовує відсотки у своїй роботі бухгалтер, банкір, агроном, лікар, еколог і т.д.?
Чи можливе життя домогосподарки без відсотків?
Які існують типи задач на відсотки?
Очікувані результати навчання учнів
Під час роботи над проектом учні повинні усвідомити необхідність вивчення відсотків у шкільній програмі та актуальність даної теми, навчитися вміло використовували набуті  математичні навички у повсякденному житті, застосовувати відсотки в своїй майбутній професійній діяльності, розв’язувати задачі різних типів. Учні будуть розвивати навички критичного мислення і вміння вирішувати проблеми; комутативні навички та навички співробітництва; вміння працювати з інформацією та виділяти головне; тобто будуть формуватись соціальні, комунікативні та інформаційно-комунікаційні компетентності. Учні ознайомляться з роботою деяких професій, що допоможе їм у вирішенні питань щодо профорієнтації.
Діяльність учнів, батьків та вчителя
Заняття 1
      На початку вивчення теми «Елементи прикладної математики» учні 9 класу проводять опитування серед учнів 6-10 класів щодо їх обізнаності відносно застосування відсотків у повсякденному житті та професійній діяльності людини. Результати опитування свідчать, що тільки четверта частина учнів обізнана в даному питанні. Тому вчитель пропонує дев’ятикласникам розпочати роботу над проектом «Відсотки у житті людини», знайомить з методом проектів, демонструє свій буклет для представлення методу проектів.
      Вчитель з’ясовує, ким працюють батьки дев’ятикласників. До роботи над проектом залучаються і батьки, оскільки вони із власного професійного досвіду допоможуть учням з’ясувати: чи використовує відсотки бухгалтер, банкір, лікар, еколог, домогосподарка?
Об’єднання учнів у групи та формування завдання:
Учням, які мають проблеми у навчанні буде запропоновано об’єднатися в групи з сильними учнями.  Це допоможе викликати в них зацікавленість.
І група - Бухгалтери
ІІ група – Банкіри  
ІІІ група – Статисти в лікарні
ІV група - Екологи
V група - Домогосподарки
Завдання групам: дослідити значущість відсотків у професійній діяльності та повсякденному житті. Учні складають план роботи групи, та розподіляють обов’язки у групі.
Заняття 2
Далі відбуваються бесіди з батьками вищезазначених професій щодо використання відсотків, групи отримують від батьків завдання відповідного професійного характеру.
Заняття 3
Учні досліджують, знаходять інформацію, узагальнюють, розв’язують поставлену задачу.
Заняття 4
Після чого батьки-професіонали перевіряють та коригують.
Заняття 5
Потім групи заповнюють необхідною інформацією сторінки блога, який вчитель створив заздалегідь.
Заняття 6
По завершенню роботи над проектом дев’ятикласники повинні презентувати свої результати учням 6-10 класів, після чого знову провести опитування.
План оцінювання
Графік оцінювання
На початку проекту
Впродовж роботи над проектом
Наприкінці роботи над проектом
Опитування
Мозкова атака
Робота з таблицею «ЗХД» (Знаю; Хочу дізнатися; Дізнався)
Консультації
Розв’язування задач
Форма самооцінювання для роботи в групах

Демонстрація (захист проекту)
Робота з таблицею «ЗХД»
Опитування

Стислий опис оцінювання
Перед проектом було проведено опитування учнів  6-10 класів щодо їх обізнаності відносно застосування відсотків у повсякденному житті та професійній діяльності людини.
На початку проекту відбувається попереднє оцінювання знань учнів за допомогою усного опитування та ЗХД-таблиці (Додаток 1).
Протягом роботи над проектом вчитель спостерігає роботу груп надаючи при необхідності необхідну допомогу (усні консультації). Для полегшення роботи та здійснення самооцінки роботи учням пропонується скористатися формою Вклад в групову роботу (Додаток 2).
Під час захисту проектів відбувається оцінювання блогу, дотримання необхідних умов складання та етапів розкриття питань. Оцінювання блогу (Додаток 3).
Для оцінювання кінцевих результатів вчитель пропонує знову  заповнити ЗХД-таблицю та пройти початкове опитування.
Критерії оцінювання презентації проекту:
1.Дотримання термінів виконання проекту.
2.Персональний вклад в проект (форми самооцінювання, взаємооцінювання)
3.Зміст блогу. Наявність опису проекту, завдань. Наявність орфографічних (лексичних) помилок. Розкриття теми дослідження (відповідність плану). Точна інтерпретація інформації, отриманих результатів (аналіз досліджених джерел). Наявність прогнозування наступних етапів дослідження, визначення тематики для подальшої роботи. Логічне структурування матеріалу.
4.Використання різноманітних джерел інформації..
5.Оформлення блогу. Колір, шрифт та інші елементи, що дозволяють максимально зручно сприймати матеріал. Якість зображень, їх розташування в блозі. Узгодження зображень із змістом.
Остаточна оцінка виставляється з врахуванням оцінки за презентацію блогу, захист проекту.





               Додаток 1
Знаємо – Хочемо дізнатися – Дізналися (ЗХД)
Що ми знаємо?
Що хочемо дізнатися?
Про що дізналися?
Що таке відсоток
Чи використовує відсотки у своїй роботі бухгалтер, банкір, агроном, лікар, еколог і т.д.?

Бухгалтер, банкір, лікар, еколог використовують відсотки у своїй професійній діяльності. Ознайомилися із завданнями їхньої професійної діяльності.
Три типи задач на відсотки:
1.      Знаходження відсотка від числа.
2.      Знаходження числа за його відсотком.
3.      Знаходження відсоткового відношення двох чисел.
Чи можливе життя домогосподарки без відсотків?

Домогосподарка використовує відсотки у повсякденному житті.

Які ще існують типи задач на відсотки?
Задачі на формулу складних відсотків.

Додаток 2
Вклад в групову роботу
Опис : Контрольний список використовується учнями для оцінювання свого внеску в групову роботу.

Приклади
Приклади того, що я запропонував при плануванні проекту:

Приклади того, що я зробив для здійснення проекту:

Приклади моїх ідей, які допомогли зробити проект успішним:

Приклади того, що я зробив для того, щоб група виконувала завдання проекту:

Приклади стратегій, які я застосовував, щоб вирішувати конфлікти чи проблеми та запобігати ним:

Що мені найбільше сподобалося в проекті:

Чому я навчився, виконуючи проект:

Приклади змін, які я зроблю наступного разу, коли я буду працювати в груповому проекті:



Додаток 3
Форма оцінювання блогу
 Інструкції: Використовуйте наведений нижче перелік запитань, щоб визначити, наскільки вдалий ваш блог.

35-44— Ймовірно, це корисний ресурс
20-34— Можливо, це корисний ресурс, проте, потрібно уважно переглядати та перевіряти інформацію
0-19— Ймовірно, це не дуже корисний ресурс
Назва блогу
         
URL
     
Так
Частково
Ні

Зміст
2
1
0
1.      Чи є мета веб-сайту чіткою? Яка вона?           
2
1
0
2.      Чи зрозуміло, хто розробив сайт? Чи заслуговує довіри організація або автор, які розробили цей сайт? Яка організація або фізична особа є автором сайту?           
2
1
0
3.      Чи легко розпізнати належність інформації до комерційних, політичних або соціальних програм, що може свідчити про її упередженість? В чому ви бачите упередженість?           
2
1
0
4.      Якщо відповідь на запитання 3 є “частково” або “ні”, чи намагаються автори сайту представляти інформацію належним чином, збалансовано та неупереджено (ретельно підшукуючи слова, представляючи інформацію з різних точок зору тощо)?
2
1
0
5.      Чи забезпечує сайт унікальну, корисну інформацію, до якої немає  широкого доступу?
2
1
0
6.      Чи забезпечує сайт дослідження або надійні джерела для підкріплення її достовірності? Чи належним чином вказуються джерела інформації?
2
1
0
7.      Чи забезпечуються на сайті дані про фахові досягнення авторів сайту? Якщо це так, чи можна їм довіряти?
2
1
0
8.      Чи мають інші сайти шанованих та серйозних організацій посилання на цей сайт? Для з’ясування - використайте пошуковий ресурс Google, надрукуйте  link: і адресу цього Веб сайту (приклад:  link:www.website.com ).
2
1
0
9.      Чи є вміст сайту оновлюваним? Чи часто він оновлюється? Коли він оновлювався востаннє?        
2
1
0
10.  Чи є на сайті рекламний матеріал? Наскільки чітко він виділяється з інформаційного вмісту?
2
1
0
11.  Чи є мова викладення чіткою, грамотною та привабливою?
2
1
0
12.  Чи є вміст сайту прийнятним для учнів? Рівень сприйняття? Абстрактні ідеї? Зрозумілі теми? Якщо сайт містить неналежну інформацію, то яку?          



Загалом зміст
Організація матеріалу та навігація
2
1
0
1.      Чи є на домашній сторінці чітке пояснення мети та обсягу сайту?
2
1
0
2.      Чи легко переміщуватися по сайту? Чи завжди ви можете сказати, де ви знаходитесь та як потрапити на домашню сторінку?
2
1
0
3.      Чи працюють всі посилання? Вони дійсно переміщують вас на той ресурс, що вказується?
2
1
0
4.      Чи є на сайті чати, форуми та інші інтерактивні засоби, які є корисними та підтримують вміст сайту? Чи координуються ці функції?



Організація та навігація  загалом
Зовнішній вигляд
2
1
0
1.      Чи сайт привабливий?
2
1
0
2.      Чи є діаграми, схеми зрозумілими? Чи сприяють вони кращому розумінню інформації?
2
1
0
3.      Чи є на сайті корисні та відповідні відео, аудіо або текстові файли, які можна було б завантажувати, переглядати або прослуховувати?



Вигляд загалом
Технічне забезпечення
2
1
0
1.      Чи є сайт надійним та чи швидко він відкривається/завантажується?
2
1
0
2.      Чи є необхідними  для відкриття сайту додаткові підключення або додаткове програмне забезпечення? Чи матимуть учні легкий доступ до такого програмного забезпечення?      
2
1
0
3.      Завантаження здійснюється швидко та легко?



Технічне забезпечення загалом



Загальний підсумок








Немає коментарів:

Дописати коментар